Maak een professionele indruk met een zakelijk telefoonnummer
Wanneer je als bedrijf de telefoon regelmatig gebruikt om te communiceren met klanten dan is het type telefoonnummer wat zichtbaar voor klanten is bepalend voor de reputatie. Een 06 nummer kan wijzen op een kleinschalig en semiprofessioneel bedrijf. Terwijl een zakelijk telefoonnummer in dit geval vaak een betere indruk maakt. Ongeacht de omvang van het bedrijf is het altijd goed om richting de klant uniformiteit en professionaliteit uit te stralen. Naast de indruk die het nummer zelf maakt zijn er nog veel meer voordelen verbonden aan het hebben van een zakelijk 085 of 088 nummer.
Werk nog effectiever met op maat ingestelde keuzemenu’s
De telefoon is voor klanten over het algemeen een
effectief middel, omdat je direct met mensen praat en vaak de antwoorden krijgt
waar je naar op zoek bent. Als bedrijf wil je natuurlijk niet al het
telefoonverkeer op dezelfde lijn hebben, want dit is niet efficiënt en zorgt
voor lange wachttijden, wat weer een slechte invloed heeft op de
servicebeleving van de klant. Door gebruik te maken van een zakelijk
telefoonnummer kun je al het binnenkomende telefoonverkeer doorfilteren naar de
juiste afdeling doormiddel van een keuzemenu. Ook zijn er specifieke vragen die
door een computer zelf te beantwoorden zijn of instructies die door een
antwoordapparaat gegeven kunnen worden. Zo kun je bijvoorbeeld je email adres
en openingstijden inspreken, zodat klanten hier via een keuzemenu achter kunnen
komen indien dit de reden is dat ze bellen. Door dit te doen kun je vragen
beantwoorden zonder dat een van de medewerkers überhaupt de telefoon hoeft op
te nemen!
Tip: https://www.belfabriek.be/artikelen/hosted-voip
Zorg voor uniformiteit en schakel nummers eenvoudig door buiten kantooruren
Wanneer een bedrijf meerdere vestigingen bezit is er de
mogelijkheid om een serie nummers aan te schaffen, waardoor je uniformiteit kan
creëren. Ook maakt dit het makkelijker om nummers te onthouden en door te
geven.
Uitgelicht: https://www.belfabriek.be/artikelen/voip-provider
Indien een bedrijf de telefoon ook gebruikt om contracten met klanten vast te
leggen dan is er de mogelijkheid tot het opnemen van gesprekken met de klanten,
zodat deze rechtsgeldig zijn. Daarnaast is dit ook een voordeel met betrekking
tot de kwaliteitsmonitoring van de medewerkers en kan dit gebruikt worden om de
klantenservice te coachen en te verbeteren. Tot slot is het ook mogelijk om
nummers door te schakelen naar bijvoorbeeld 06 nummers, zodat er ook buiten
kantooruren ondersteuning geboden kan worden indien dit nodig is.